ПОРАДИ БАТЬКАМ
• Любіть свою дитину такою, якою вона є, а не за його досягнення і перемоги.
• Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими дітьми. Порівнюйте його з самою собою: яким він був учора і який став сьогодні.
• Не слід постійно опікувати дитини. Будьте впевнені, що він сам зможе подолати більшість труднощів.
• Ні в якому разі не лайте і не ображайте дитини, тим більше в присутності чужих людей. Поважайте почуття й думки свого сина чи дочки. На скарги з боку оточуючих відповідайте так: "Спасибі, ми вдома обов'язково поговоримо на цю тему".
• Навчіть дитину говорити про свої проблеми, щиро цікавтеся його думкою і позицією.
• Постійно спілкуйтеся з дитиною. Ваші відносини повинні ґрунтуватися на довірі. Дитина повинна відчувати, що його дитячі проблеми вам цікаві.
• Допомагайте дитині виконувати те, з чим він не може впоратися сам.
• Ніколи не бийте дітей: це не приносить бажаного результату, а лише робить його агресивним.
• Засуджуйте не саму дитину, а його провину.
• Чи не розхвалював дитини незаслужено, але і не забувайте заохочувати його, якщо він це заслужив. Головне - оцінити зусилля дитини, а не хвалити його самого, його характер. Хваліть словом, усмішкою, ласкою.
• Навчайте дитину аналізувати свої помилки.
• Не намагайтеся все робити замість дитини, дайте йому певну свободу, щоб він міг діяти відкрито. Пам'ятайте: дитина має право на самостійність.
• Проводьте з дитиною вільний час, допоможіть йому розвивати свої здібності.
• Не будуйте взаємини на заборонах: завжди пояснюйте причину і мету ваших вимог.
• Будьте терплячі до вашої дитини. Намагайтеся відповідати на всі його питання і ніколи не кажіть, що він багато питає
Поради батькам п'ятикласників
- У ваших дітей проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливими, уважними, небайдужими.
- У 5-му класі розширився обсяг основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки до уроків.
- Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
- Програми включають більше теоретичного матеріалу. Тому слід привчати дітей міцно заучувати окремі правила з математики, української мови, історії тощо.
- Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Хай вдома виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.
- Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
- Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
- Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя - прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем.
- Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та довідкову літературу.
- Пам'ятайте, що клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, у тим кращій атмосфері буде формуватись ваш хлопчик чи дівчинка. Це залежить від кожного й від вас теж.
- Не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
- Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
- Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
- Умійте ставити себе на місце дитини.
- Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - перший ворог.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ.
ü Індивідуальний підхід до дитини.
ü Необхідно знати індивідуальні особливості кожного вікового етапу.
ü Включайте свою дитину в пізнавально-практичну діяльність. Дозволяйте йому експериментувати, проробляти різні досліди.
ü У грі з Вашою дитиною використовуйте уявні ситуації, предмети.
ü У взаємодію з Вашою дитиною використовуйте якомога більше наочних засобів.
ü Розвивайте спостережливість.
ü Ставте перед дитиною завдання, які містять в собі деяку невизначеність і не мають єдиного рішення.
ü Створіть доступні для вашої дитини проблемні ситуації.
ü У ваших спільних бесідах використовуйте якомога більше слів, розширюючи їх зміст з кожним днем. Не бійтеся вводити все нові і нові слова в ваш «розмова».
ü Створіть для своєї дитини предметне середовище. Чи не специфічність предметів грає роль в розвитку творчої уяви вашої дитини. Ставте перед своєю дитиною творчі завдання.
ü Займайтеся з ним художньою діяльністю. Не обмежуйте вашої дитини в його фантазіях, у виборі теми, кольорів фарб і т. Д.
ü Проводьте роботу з вашою дитиною